Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, juni 27, 2005

Nu har rötmånaden börjat.....

För ungefär en månad sen började Peter Kadhammar, journalist på Aftonbladet, att ställa frågor om stockholms Arbetarekommuns inre liv. Bland annat så blev undertecknad intervjuad. Kadhammar frågade både om politik, interna strider men också om vilka som varit i säng med varandra. Det sistnämnda fick mig att brista ut i skratt. Jag kan förstå att interna strider i ett parti väcker intresse, men när journalistiken marscherar in i sängkammrarna hos folk så har väl ändå ett nytt lågvattenmärke i svensk journalistik passerats....

I mitt inre hade jag svårt att tro att Kadhammars plumpa frågor skulle omvandlas till skrivna artiklar. Tyvärr hade jag fel, resultatet ses här.

Väl medveten om att Kadhammar utnämnde mig till Arbetarekommunens Stalin för två år sedan i en motsvarande artikelserie, så ser jag med förväntan fram emot vilka föga förskönande omdömen som kommer att fällas över mig den här gången.

Jag kan å andra sidan trösta mig med att rötmånaden uppenbarligen har börjat( om än lite väl tidigt). Inte ens Aftonbladet kan väl tycka att sängkammarjournalistik är något att vara stolt över?

6 Comments:

At 11:27 fm, Blogger fredrik said...

Vart anmäler man sig för medlemskap i "Apparaten" Dagge? Jag har letat i medlemsregistret men jag hittar den inte. ;-)

 
At 12:27 em, Anonymous Anonym said...

Det är väl inte helt oviktigt vem som ligger med vem när det utnyttjas i politiskt syfte, skapar band som inte kan brytas, vänstjänster krävs, nepotismen spelar förstafiol och när det ställer till allmän oreda i partiet?

 
At 12:42 em, Blogger Dag said...

Jag har en policy rörande inlägg som är anonyma. De besvaras inte. Ifall de är tillräckligt grova så tas de dessutom bort. I diskussioner om politik så tycker åtminstone jag att man ska våga stå under egen flagg.

 
At 11:29 em, Anonymous Anonym said...

.....ursäkta, men kommer Kadhammar att reda ut hur verkställande direktörer i stadens bolag tillsatts, en av dom kan iallafall inte gått sängvägen, liten och rund som han är. Men man undrar ju ibland hur det gått till........dom kanske bara är kompisar!!!

 
At 1:48 em, Anonymous Anonym said...

Det var mest trams i Kardhammars artiklar, vem orkar bry sig?Det enda intressanta var att finansborgarrådet sitter i tornet och har en dialog med salige John-Olle.Numera köper jag AB endast på sommaren-den är bra att slå in fisken i. Att tro, att AB skulle granska tillsättningen av STOKABs VD samt varför staden hamnar med ett 20-30 tal fall i AD under valrörelsen, är i det närmaste naivt

 
At 12:09 fm, Anonymous Anonym said...

Spännande att "Anders" nämner AB Stokab!
Som bredbandsmäniska med god insikt i företaget har jag försökt följa dess utveckling genom åren. Det gick riktigt bra ända tills den nya ledningen tog över för två år sedan.
Tillsättningen av Vd och hans kompisar gick ju minst sagt lustigt till, ratad av alla rekryteringsföretag mfl fick han ändå jobbet.....av Billström. Inte så mycket sex att frossa i men ändå kanske något för Kadhammar att rota i!!!

Vad jag förstår är det fibernät som var en förebild för många stadsnät både i Sverige och världen, snart ett minne blott.
I årsredovisningen kan man ju se att det inte görs några större investeringar längre.
Sälja men inte producera går ju inte i längden.

Sä går det när man låter en avdankad försäljningschef sköta firman.

Snart säljs väl företaget och vi Stockholmare har fått se ytterligare en lysande affär.

BredbandsB

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se