Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, juni 06, 2005

Å så var det Nationaldag.....




Jag älskar Sverige. Inte minst är jag stolt över det realtivt jämlika och rättvisa samhälle som socialdemokratin och andra progressiva krafter lyckats bygga upp i vårt land. Till min svenskhet hör också en stor dos kritik gentemot överheten representerad av adel, kungahus och människor som anser sig vara "finare" och "bättre" än andra.

Idag har Sverige sin första officiella nationaldag. Självfallet tänker jag delta i det firandet.

Ikväll ska jag hålla tal om Stockholm och Sverige för ett antal internationella besökare på en konferens om global standardisering inom geografisk information, enligt ett beslut från EU. Då kommer jag självfallet att hylla mitt fosterland.

Samtidigt måste jag bara få avreagera mig lite genom att publicera ovanstående hyllning till fanan och överheten.

På midsommarafton "folkets nationaldag" så kommer jag enbart att ägna mig åt patriotiska aktiviteter såsom brännvin, potatis och sill, Evert Taube och tårdrypt beundran av den blågula fanan. (Jag lovar;)

Bloggtoppen.se