Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

söndag, september 18, 2005

Nu har jag gort min plikt




Så har man fullgjort sin plikt i egenskap av medlem i Svenska kyrkan.
- Självfallet vann min inneboende "partipolitruck" över mina tvivel.
-Självfallet vandrade jag iväg och röstade. Och ja,
- Självfallet röstade jag på rätt parti.

Nu fasar jag för det religiösa tempel* som kommer att uppföras i centrala Årsta. Den här veckan ska jag lämna föreningen Svenska kyrkan åt de som faktiskt är troende.

Sen måste jag erkänna att jag blev imponerad av alla de som tålamodigt stod och väntade på sin tur att rösta. Det tog mig nästan en timme att komma in i vallokalen. Antingen så var valet dåligt organiserat eller så var valdeltagandet ovanligt stort. Jag lutar åt det sistnämnda.

* Allt hopp är emellertid inte ute för oss som inte vill ha den nya kyrkan. Jag vet att ganska många tycker som jag att det är vansinnigt att uppföra en ny kyrka i Stockholm, samtidigt som det står en mängd tomma kyrkolokaler runt om i hela Stockholm.

Bloggtoppen.se