Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

fredag, oktober 14, 2005

Att prata utan att höra...

Sen i onsdags känns det som jag har stoppat huvet i en kakburk. Jag ser människor prata, jag hör ett avlägset brummande och med hjälp utav ljud, läpprörelser och logiska slutsatser kan jag ungefärligen komma fram till vad folk pratar om.

Det känns ungefär som när jag brukar åka med frugan till Danmark ibland. Jag brukar ju skryta med att jag förstår Danska (vilket jag gör). Men när man går på kalas med många glada danskar samtidigt, så förvandlas deras snack till en ljudmatta av obegripligheter.

Höjdpunkten idag var när jag talade på en konferens om framtida statlig regional utvecklingspolitik. Fantastiskt. Det var nog första gången jag hållit ett tal utan att höra mig själv. (vilket kanske några av åhörarna blev avundsjuka på;=)

Konen hävdar bestämt att jag är en typisk SUPERHYPOKONDRISK gubbe. Det är också möjligt.

4 Comments:

At 10:03 em, Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 said...

Konen har fel. Fårstår inte hur det är att vara man och sjuk. Själv vill jag uttrycka både empati och ´sympati med dina åkomma.
Ta en Whisky, det hjälper inte, men det är roligare att vara sjuk

 
At 10:31 fm, Blogger Dag said...

Tack. Jag lydde ditt råd igår kväll. Det blev både whiskey och två rejäla Havanna. Idag känns livet bättre.

 
At 2:52 em, Blogger Nathalie Sundesten Landin said...

Typ: "ni kvinnor pratar om att föda barn, då har ni aldrig haft en rejäl förkylning..." :-)

 
At 8:24 em, Blogger Dag said...

Min älskade kone resonerar ungefär likadant. Märkligt ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se