Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, december 12, 2005

Nu är borgarna nervösa

Jag älskar segervissa borgare. Det finns inget bättre än unga naiva, nyliberaler som tror att den borgerliga valsegern är given. Därför blir jag lite bekymrad över dagens RUAB. visserligen är RUAB det oppinionsinstitut som jag tvivlar mest på. Men en statistiskt säker uppgång för S med 4% och ett ras för M med 3% ställer ju onekligen till det.

Värst är ändå kommentarerna i som hänger med Dagens industris artikel. Modstulenhet. Hätska oförsonliga angrepp på socialdemokratin. Tal om att emigrera från (S)verige.

Nej ryck upp er lite. Argumentera för er politik. Visa lite kämpavilja. Sluta gnäll och stå upp för er politik. Det tjänar politiken - även socialdemokratin på.

Själv är jag jag lite stillsamt optimistisk inför höstens val. Jag har svårt att tro att folket vill byta ut en regering som lyckas bättre med politikens grundläggande hårdfakta än de flesta andra europeiska regeringar. Men det är klart om man lyckas fylla politikens debatt med pseudohändelser och skandaler, så kan olyckan vara framme, det kan bli en borgerlig regering.

Bloggtoppen.se