Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, mars 13, 2006

Jag känner viss tillförsikt

I dag publicerar DN en oppinionsmätning för Stockholm.. Självfallet tar de fasta på att det fortfarande är borgerlig majoritet i valmanskåren. Själv minns jag hur det var vid motsvarande period inför förra valet. Då hade DN gjort en mätning som visade att S hade 26%. Det tog DN och den samlade borgerligheten som intäkt för att räkna ut socialdemokratin som politisk kraft i stockholmsregionen.

Valresultat för oss blev 32%.

Det som återstår nu är lite klassiskt folkrörelse-valarbete och mobilisering. Det ska bli kul, i synnerhet som jag är övertygad om att vi vinner.

3 Comments:

At 1:13 em, Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 said...

Jag tror att du har rätt. Det syns dessutom i mätningen. Det mest intressant med alla mätningar som gjort de senaste månaderna är att andelen osäkra ökar samtidigt som (s) ökar. Fram till årsskiftet har de osäkra legat mellan 11-14%. Nu under 2006 ligger de mellan 17-19%. Väljare brukar gå "via" osäker till ett nytt parti, i synnerhet när de bryter blockgränsen.

Det är också bra att (fp) ägnar sig åt att diskutera organisationsstrukten för de statliga verken. Inte precis en fråga grannarna i mitt område tar upp de gemensamma städdagarna.

Så jag tror att vi är på gång. En valseger är i sikte!

 
At 7:16 fm, Blogger Dag said...

Absolut. Dessutom tycker jag att det vore extra kul om vi kunde få hem Tyresö. Det är en kommun som borde styras av arbetarrörelsen.

 
At 12:23 em, Anonymous Anonym said...

Ja visst och av en elektriker vid roderet dessutom :-)

Herr Nilsson

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se