Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

fredag, maj 19, 2006

Att smutskasta folk II

I vintras visade en socialdemokratisk partifunktionär sällsynt dåligt omdöme. Han spred skitsnack om moderaternas partiledare. Resultat: han blev avskedad och det socialdemokratiska partiet bad om ursäkt och tog avstånd.

Nu sprider en riksdagskandidat och en politisk sekreterare från folkpartiet infama lögner om en socialdemokratisk statsekreterares privalliv. I sin iver att sprida dynga utsätter folkpartisterna även en ung kvinnlig statlig tjänsteman för förtal.

Resultat: Riksdagskandidaten gör en halvhjärtad avbön. Resten av folkpartiet försöker skylla på alla andra, inklusive min gode vän Magnus som kan svara för sig själv. Vilket han gör här.

Väljarna får väl göra bedömningen av vilket politiskt parti som försöker hålla den politiska debatten på ett anständigt plan. Jag tycker att det är uppenbart.

7 Comments:

At 12:00 em, Anonymous Anonym said...

Hur vet vi att det är en lögn? Att någon går ut och dementerar något betyder ju ingenting.

Bill Clinton stod ju upp och sa att han inte hade haft sex med sin praktikant. Det har väl INGEN glömt?

Så längen Danielsson inte kan plocka fram inpassageloggen ifrån Rosenbad så kommer ryktet leva kvar. Det kvittar om hela S skriket sig hesa, ryktet finns kvar.

Att Danielsson gör en Bill Clinton tycker jag inte alls är konstigt. Danielssons chef började sin relation med sin fru på det där viset. Folk är ju inte dumma.

Så tills det finns ordentliga bevis för vad Danielsson gjorde kommer han och personer i hans närhet vara misstänkta. Ju mer allt hemligstämplas, desto mer ökar misstankarna.

 
At 5:39 em, Blogger Dag said...

Jag vet inte vad jag tycker mest illa om dyngspridare eller anonyma fegisar som inte vågar stå för sina åsikter.

 
At 9:49 em, Anonymous Anonym said...

Jag kör samma stil som S-makten sysslade med. Anonymt. Jag vill ju inte minnas vad jag gjorde idag. Men jag kan skicka in tre olika förslag. Sen tar jag en timeout och mesar till det.

Danielsson har bjudit upp till dans. Sorgligt men sant. Hur svårt är det att ta fram en inpassagelogg? Han lyckas ju hålla koll på med vilket kreditkort han äter gåslever och dricker skumpa. Sånt hemligstämplades ju inte, med facit i hand så kanske det vore smart att göra.

Folkpartisterna citerade ju bara det allmänna ryktet som florerade på de två stor kvällstidningarna samt hos flertal av de stora tidningarna i landet.

Sen har ju Danielsson följt statsministern under 10 års tid. Ingen har väl glömt vem statsministern var gift med innan? Etik och moral har kanske inte riktigt fungerat där på rosenbad.

Sen åter tillbaka till huvudämnet, vilken av de tre versionerna är den som gäller. Vad gjorde Danielsson den 26 december 2004? Vilka bevis har han att han var på sin arbetsplats? Bevisbördan ligger hos honom och ingen annan.

 
At 11:30 em, Blogger Dag said...

Mitt huvudämne; anonyme fegis är att jag tycker att folks eventuella kärleksliv eller otrohetsaffärer är deras privatsak.

Angrip Danielsson du.Gör det dock med blanka vapen annars förtjänar du bara förakt.

Danielsson kanske förtjänar kritik. Den biter nog bättre om man håller sig till just den sakliga kritiken, snarare än att smutsa ner efterbörden av den fruktansvärda tragedi som drabbade 250 000 människor vid den Indiska oceanens stränder.

Feg ryktesspridning drabbar ju inte heller den av borgerligheten och media utsedde "superskurken" Danielsson ensamt. På vilket sätt var den kvinnlige statstjänstemannen och hennes anhöriga ansvariga för tsunamikatastrofen, jag bara undrar?

 
At 7:44 fm, Anonymous Anonym said...

Dag, jag håller med du, väck dyngspridare som inte kirrar att berätta vem de är och som tror vad de vill tro även mot bättre vetande, men vi kan väl vara överens om att finns det in- och utpasseringsdata från Lasse D:s annandagsförehavanden så ska de upp i ljuset, ellerva?
Bra blogg f.ö. En annan fråga: Är inte Årstafälten ursprungligen tänkt att vara krigskyrkogård?

 
At 8:58 fm, Blogger Dag said...

Så sant som det är sagt. Regeringskansliets ovilja att offentliggöra inpasseringsdata är obegripligt och rent ut sagt korkat. De mediedrev som jag har varit del av har lärt mig en enkel grundregel. Upp med allt på bordet direkt. Annars kommer ens fiender att tolka verkligheten för en istället.

Om Årstafältet ber jag att få återkomma. Den sanna lokalpatrioen inom mig ska självfallet reda ut mer om detta.

 
At 10:47 fm, Blogger Tobias said...

det är fascinerande hur rapporteringen och omvärldens krav är olika mellan de två snarlika fallen. Att s hanterade situationen genom att städa ut problemet har inte motsvarats av samma kraftfulla agerande från fp. Inte ens ett litet erkännande av problemet får vi se. Tråkigt

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se