Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

onsdag, maj 24, 2006

Danielsson affären

En av de saker som intresserar mig ytterst lite är den STORA skandalen och AFFÄREN som turerna kring statssekretare Danielsson utgör.

Ja, jag vet att det politiska "oraklet" Lena Melin på Aftonbladet tycker att det är en stor och avgörande sak. Det märkliga sett ur mitt perspektiv är att inga medborgare ställer frågor om denna "avgörande affär" ute på de ganska många möten, som jag har deltagit på under det senaste året. Och då vill jag understryka att alla medborgare, definitivt inte är snälla mot mig som socialdemokratisk agitator.

Visst blir jag angripen och kritiserad, men inte för denna enligt Melin avgörande politiska affär. En som skriver klokt om detta är Harald Ullman (fd chef på ARE idé) och en gång i tiden självt utsatt för ett medialt drev.

1 Comments:

At 3:30 em, Blogger Dag said...

Nu är det ju inte s i landstinget som avskedade Ulrik Ringborg. Det beslutet (rätt eller fel) togs av sjukhusledningen på Karolinska.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se