Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

tisdag, maj 16, 2006

Kul diskussioner om Årstafältet


Jag har tidigare skrivit om det spännande förslaget om vad som ska hända med Årstafältet i framtiden. Jerker Söderlind har tagit fram ett förslag om att bygga tät stadsmiljö på fältet kombinerat med en stadspark. Just iden om att bygga stad utanför tullarna finner jag synnerligen klok.

Själv tror jag trotts allt inte fullt ut på hans idéer, även om jag finner dem roliga att pröva i tanken. Själv vill jag att merparten av området ska bli söderorts första rejäla parkområde.

Istället tror jag att mycket Jerkers ideer skulle kuna förverkligas på Slakthusområdet om slakthusområdet omvandlas till bostäder i en framtid. (Vilket förutsätter ometablering av de för regionen viktiga verksamheterna som finns där idag, till annan plats).

Ikväll hade Årstasossarna möte om Jerkers ideer. jag vet att min kone (fru) har fått omfattande kritik ifrån en del stelbenta tråkmånsar i partiet. De finner det upprörande att föreningen diskuterar ett förslag från en utav våra tradionella fiender, den högborgerligt dominerade handelskammaren.

Mötet ikväll blev oerhört välbesökt. 30-40 personer dök upp. Många som aldrig någonsin tidigare hade bevistat ett socialdemokratiskt möte. Det är precis så jag tycker att socialdemokratiska stadsdelsföreningar ska fungera. De ska fånga den lokala diskussionen och vara centrum i den. Tråkmånsar som bara tror att man kan väcka politiskt intresse genom att enbart vara, rädda partimegafoner riskerar isjälva verket att bli den levande partipolitikens död.

2 Comments:

At 10:32 em, Anonymous Anonym said...

Åh vad skönt att höra!! Klart det ska byggas hus på Årstafältet! Och det kan man alltså tycka OCH vara vänstervriden samtidigt. Heja!

 
At 9:58 fm, Anonymous Anonym said...

välkommen till www.arstafältet.se

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se