Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

tisdag, maj 09, 2006

Är något fel på mig?


Stockholm har fått sommar. Värme, solglada människor på gator och torg. vad gör jag? Jo jag tillbringar en hel dag och kväll inlåst i landstingshuset. Det är varmt och jag funderar på varför jag inte får sitta på en uteservering och ta en iskall pilsner.

Sen inser jag att jag tycker att det är kul. En hel dag med spännande politiska debatter. Bland annat om skärgårdens framtid och om hur landstinget ska kunna bekämpa den svarta ekonomin och gynna hederliga arbetsgivare med kollektivavtal. Det sistnämnda röstade de borgerliga emot, vilket var klargörande inför höstens valrörelse.

Detta lämnar emmellertid detta blogginläggs fråga obesvarad. Jag fasar för att ställa den till mina vänner utanför det politiska livet.

1 Comments:

At 3:27 em, Blogger Johan Ingerö said...

Hahaha! Känner igen mig något oerhört i denna bloggpost! Detta borde alla politikernördar -från höger till vänster- kunna enas om.

Värst är nog när man tillbringar flera soliga dygn med att vara inlåst på någon kongress och tjafsa om propositionsordningen...

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se