Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

söndag, augusti 13, 2006

Ett tröstens ord till mina moderata vänner

Det är söndag och jag känner mig extra godhjärtad idag.

En extra snäll tanke skickar jag till mina moderata vänner. Jag vet att ni har det svårt nu. Er ledare försöker överträffa socialdemokraterna i vaktslående om och utbyggnad av den socialdemokratiska välfärdsstaten. Varje socialdemokratisk reformförslag skall mötas med motsvarande eller till och med mer långtgående välfärdsreformer från moderaternas sida.

Jag vet att det är tufft nu, många av er avskyr ju den gigantiska välfärdsstaten innerligt. Den offantliga tärande sektorn har ju lett fram till det orimliga skattetryck som skattebetalarna dignar under.

Tappa dock inte allt hopp. Fortfarande lyser den moderata ledstjärnan klart i Stockholm. Chris Heister och hennes landstingsmoderater kräver massiva privatiseringar av sjukvården och skattesänkningar under kommande mandataperioden på 7 miljarder kronor.

Efter valet den 17:e så kommer ni nog få tillbaka ert gamla rara parti. Det kan ju till och med hända att er partiledning driver den politik som ni moderatmedlemmar faktiskt vill ha.

Bloggtoppen.se