Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

onsdag, augusti 23, 2006

Nyttiga idioter

En sak är att jag inte instämmer i folks argument, att jag kort sagt tycker att de har fel. Det har jag lärt mig att leva med i det politiska livet. Det är till och med stimulerande att möta människor som tycker annorlunda och som man kan bryta argument med.

En annan sak är de nyttiga idioter som helt uppenbarligen befolkar en del vänstersekter, typ AFA, osynliga partiet, global intifada med mera.

Ta fastighetskattedebatten som exempel. Det är ju helt uppenbart att den håller på att bli en rejäl kvarnsten runt halsen för den så kallade alliansen. Debatten kring den har ju de senaste veckorna antagit lätt parodiska former. Eller för att uttrycka det annorlunda det märks på torgmötena att borgarna har förlorat den debatten.

Vad händer då? Jo de nyttiga idioterna från vänsterextremisterna tillgriper metoder som gör att det hela istället blir en debatt om demokratin. Istället för en diskussion om varför det är orimligt att Sverige inte ska ha fastighetsbeskattning, så får vi en debatt om rätten att få demonstrera för sina åsikter i fred.

2 Comments:

At 5:54 em, Blogger jonny said...

dock ändå. en debatt om politiken som har rotning bland ickepolitiker dvs. "valigt folk" är ändå ett plus. problemet med politik (er) är att de idag har distanserat sig från folket och inte pratar så att de förstår. dockgenom att protestera mot saker och ting väcker debatt bland vanliga människor. dock att protestera och protestera är skillda saker.

nyttiga idioter. håller med dig. men folkliga politiker. det vet jag inget om.

 
At 7:35 em, Blogger Dag said...

Jag är för "annorlunda" och roliga sätt att protestera och framföra sina åsikter. Hyss med glimten i ögat är definitivt något som det behövs mer av i politiken.

Våld och aktiva övergrepp mot politiker som inte tycker som en själv är däremot ett angrepp mot folkstyret, demokratin.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se