Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

onsdag, september 06, 2006

Folkpartiskandalen

I mitt förra inlägg om Folkpartiskandalen uttryckte jag min frustration över att valrörelsen med sin politiska diskussion skulle undanskymmas av trams.

Till min stora sorg blir jag tvungen att äta upp mina ord. Det här är värre än vad jag i min vildaste fantasi kunde föreställa mig. Dataspioneriet riktat mot socialdemokratin var tydligen känt och nyttjat av den högsta ledningen i Folkpartiet.

Det är djupt sorgligt att ett parti som en gång i tiden var vapenbröder med socialdemokratin under kampen för demokrati och och allmän och lika rösträtt har kunnat sjunka så här djupt. Att ett etablerat (och tidigare seriöst) politiskt parti med spionage och falskspel försöker bekämpa sina politiska motståndare, är i själva verket ett angrepp mot folkstyret-demokratin.

Bloggtoppen.se