Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, oktober 16, 2006

Ledig på en måndagkväll? !!!

kommunfullmäktigemötet den 2/10

Ikväll möts stadsfullmäktige i Stockholm. Det är första gången sedan 1991 som jag inte är kallad. Eftersom jag inte längre sitter i kommunfullmäktige. Det känns märkligt att inse att jag inte längre är bokad på möte i stadshuset, varannan måndagkväll.

Jag vet att mina kompisar i kommunfullmäktigegruppen kommer att bedriva en kunnig och kompetent oppositionspolitik gentemot den borgerliga majoriteten. Inte minst tror jag att Carin Jämtin och Roger Mogert som socialdemokratins två oppositionsborgarråd, kommer göra ett bra jobb.

Ökad rättvisa och minskade klassklyftor förutsätter en stark socialdemokratisk rörelse även i huvudstaden. Vilket jag tror är fullt möjligt att åstadkomma. Posted by Picasa

Bloggtoppen.se