Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

fredag, oktober 13, 2006

SSU är viktigare än Anna

Jag tycker att hela historien kring krogbråket vid Crazy Horse är en stor tragedi.

Vad gäller själva fylleriet, slagsmål och knäppheter som skett i samband med det har jag inga större synpunkter. Omdömeslöst, ja men också ganska mänskligt.

Nu har emellertid domen fallit. Anna Sjödin är fälld på samtliga punkter. Inklusive den som är politiskt hemsk; förolämpning på etnisk grund.

För Anna Sjödin som jag tycker är en duktig och slagfärdig person är detta rimligen slutet som SSU ordförande. Även om hon är oskyldig och även om hon lyckas få ytterliggare en juridisk prövning, så kan det här inte fortgå.

SSU (som jag är veteranmedlem i) lamslås.

Ungdomsförbundet behövs mer än någonsin. Dels behöver vi SSU:arna och deras kampvilja och entusiasm i oppositionsarbetet. Dels behövs ungdomsrörelsens idéer och åsikter när socialdemokratin nu inleder sitt omprövnings och förnyelsearbete inför framtiden.

Slutsatsen i mitt tycke är att SSU är viktigare än Anna. Hon ska givetvis fortsätta sin strid för sin heders återupprättande. Den striden är viktig, men den får inte tillåtas lamslå Sveriges viktigaste politiska ungdomsrörelse.

PS.
Förövrigt tycker jag inte att Skattefifflar Borelius och Licens smitar Stegö ska avgå. De hjälper effektivt till att sätta alliansens skepp på grund. Fram för mer avslöjanden av borgerlig överklass- och fuskarmentalitet!

ds

1 Comments:

At 5:14 em, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se