Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

torsdag, december 07, 2006

SSU 75!


I måndags deltog jag på SSU Stockholms 75 års jubileum. Till höger på bilden syns Wille Forsberg. Han var SSU:s ordförande under andra världskriget. Kristallklart och engagerande berättade han om sitt politiska liv. Inte minst imponerades jag av dåtida SSU:ares engagemang för den norska motståndsrörelsen. Både officiella och mindre officiella stödinsatser förekom om man säger så.

I förgrunden befinner sig bland andra Karin Gustafsson också en fd ordförande i SSU distriktet, om än av en något yngre årgång. Posted by Picasa

Etiketter: , ,

5 Comments:

At 4:36 em, Blogger Joanna said...

Alla som lyssnade på samtalet var otroligt nöjda, och jag tror att de flesta blevbåde inspirerade och peppade. Vi lämnade expen med olagligheter i tankarna... :)
Tack för att du kom!

 
At 7:03 em, Blogger Dag said...

Herrejestanes, nu blir det politiska hyss. Hoppas jag...

 
At 11:26 em, Blogger VerkligenVerkligheten said...

Men Dag, läste i Stocken om ditt inlägg. Jag stog också och höll Lucidor/Högdalens fina banderoll, "Bojkotta Julaftonshandeln" i Högdalen. På åttiotalet. Jag läste i Stocken att du har erkänt att du sprang och köpte julklappar själv, på kooperationen, sedan du kommit på att du inte hunnit göra det innan, när folk blev upprörda. Undra vart den fina gula banderollen tog vägen?? Det krävdes nog tre pers att bära upp den. Sälv har jag i flera år dragit ned på OK bandhagen för att handla julklappar på julafton. Jag är nog den enda medlemmen i ok som inte har körkort!!!

Bye the way; Bojkotta Julaftonshandeln!!!

 
At 3:35 em, Blogger Dag said...

ja frågan är om vi inte ska ställa oss på torget igen?

 
At 11:46 fm, Anonymous Anonym said...

Mycket trevligt seminarium, till och med jag kände mig sugen på en liten utomparlamentarisk aktion a la Larsson. Sånt som däremot borde lagstiftas emot är att lägga ut osmickrande kort där objekten ser gravida ut på sin blogg! Ett hett tips för någon att motionera om till nästa årsmöte kanske!!?

Hälsar Karin (hon på bilden som ätit för mycket prinsesstårta)

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se