Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

söndag, januari 28, 2007

Okunniga DN

Dagens Nyheter går idag till storms mot Citybanan. Den är för dyr hävdar tidningen. - Bygg tredje spåret istället!

Intressant i sammanhanget är att DN undlåter att prata om själva huvudproblemet; Den bristande tågkapaciteten genom centrala Stockholm. Tredje spåret löser INTE problemet. Om man väljer att bygga det tredje spåret, så kommer man fortfarande att ha otillräcklig tågkapacitet när det är färdigbyggt.

Tredje spåret är en otillräcklig investering. Spåret löser inte problemet, snarare tvärtom. I själva verket skulle det bara öppna upp för nya problem och risker i framtiden.

Etiketter:

6 Comments:

At 12:32 em, Blogger VerkligenVerkligheten said...

Precis, huvudet på spiken. Sedan blir man lätt konfunderad över den förändring som skett när det gäller borgerliga företrädare för Stockholmsregionen. Processen inför beslut både om principerna för ansvar och kostnadsfördelning och genomförande avtalet var enigt i både SLL och Stockholms kommun. KSL och Mälardalsråd var eniga och samlade, nu tycks hela det arbetet vara glömt. Det jag också kommer ihåg var oppositionens ibland högljudda tongångar om att allt tar för låååång tid och att vi inte kommer till beslut. Kära borgare, Stockholmarna och Mälardalingsborna behöver genomförande av tunga infrastruktursatsningar, - Inte fortsatt långbänk!!! Var finns tydligheten och beslutskompetensen nu????

 
At 5:32 em, Anonymous Anonym said...

Skulle du inte sluta läsa DN? De var ju så himla dumma när de inte kom till er pressträff eller vad det nu var.

 
At 10:18 fm, Blogger Dag said...

Jag har sagt upp min prenumeration.

Att vägra läsa DN har jag aldrig sagt att jag skulle göra.

Det vore ungefär lika klokt som om jag slutade läsa de borgerliga partiernas förslag. Stimulerande för min inre frid, men knappast intellektuellt nyfiket;=)

 
At 9:06 fm, Blogger Roger said...

Du vill bara inte pröjsa längre? Snåljåp!

 
At 1:25 em, Blogger Dag said...

Ja jag är snål! Bör man prenumerera på de borgerliga förslagen i parlamenten också?

 
At 7:12 em, Anonymous Anonym said...

Bevisligen, borgerligheten är stockholmsfientlig.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se