Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

söndag, april 29, 2007

Det var inte jag......tyvärr

En sak som stör mig är att det inte finns några regler för hur fula fartyg som ligger förtöjda vid stadens kajer får vara. för några år sedan låg den anskrämliga hjulångaren Dixie Queen vid Strandvägen. En vidrig skapelse som möjligen skulle kunna ha tolererats i mycket beskänkt tillstånd längs Missisipi. men inte längs Mälardrottningens kajer. Den försvann lyckligtvis....

Ett annat hatobjekt har varit den Walt Disney inspirerade pråm, som lätt förklätt till vikingaskepp har lurat godtrogna tyska, japanska och amerikanska turister i åratal....

Häromdagen föreslog en av mina medarbetare (till min fasa) att den socialdemokratiska landstingsgruppen skulle fira sin våravslutning på ovannämnda fartyg. Jag sa som det var att fartyget i fråga borde brännas och sänkas.

Nu har det skett. Men som sagt jag är uppenbarligen mer en tankens man än en handlingens. Även om någon uppenbarligen begått en brottslig gärning. Så måste jag säga att det var en kriminell person med känsla för stockholms skönhet.

3 Comments:

At 11:45 em, Anonymous Anonym said...

Möjligen har flytetyget provocerat gudarna i Valhall. I den Poetiska Eddan finns en passande dödsruna:

Sol syns svartna, nu seglar jord i hav,
strålande stjärnor störta från himlen;
elden brusar med bolmande rök,
det slår höga lågor mot himlen själv

 
At 8:21 em, Blogger Dag said...

Så sant. Ingen kan provocera de gamla hedniska gudarna i längden. Inte ens kommersialismens lägsta avgudar.

 
At 11:13 em, Blogger Björn Fridén said...

Det är alltid roligt att hitta sin blogg i länklistor på nya ställen. Sådant uppskattas!

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se