Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

tisdag, maj 29, 2007

Skamligt AIK

Var på fotboll igår. Det var kul. Inte minst resultatet en övertygande seger för varvsarbetarlaget.

Mindre kul var att se att Gnaget klackens rasistiska övergrepp mot målvakten tolererades. I ett uppenbart försök att distrahera Djurgårdens målvakt Dembo, överöstes han med bananer, under hela den första halvleken. Funktionärerna åsåg eländet utan att ingripa. Obegripligt tycker jag.

Ifall jag hade varit anhängare till AIK så hade jag skämts livet ur mig.

4 Comments:

At 9:31 em, Blogger fredrik said...

Tidningsanka. Kopplingen är Djurgården (idrottsförening) - Djurgården (ö) - Skansen (Zoo på ön) - Apor - Bananer. Inte Dembo - afrikan - apa - bananer. Även när Isaksson stod i skansens bur kom bananerna. Man kan visserligen ha invändningar mot traditionen. Men den är inte rasistisk.

 
At 8:55 fm, Blogger Dag said...

Är bananer det enda man matar djur med? Nej du- Kopplingen till hur vita såg på afrikaner förr i världen är alldeles för tydlig.

Att dessutom försvara rasistiska trakasserier med att det skulle vara någon sorts tradition är ju rent ut sagt ynkligt.

Bättre kan du Fredrik.

När jag ändå är igång så måste jag dessutom passa på att uttrycka min vrede över de djurgårdsidioter som slog sönder en tunnelbanevagn i samband med derbyt i måndags.

 
At 8:55 fm, Blogger Dag said...

Är bananer det enda man matar djur med? Nej du- Kopplingen till hur vita såg på afrikaner förr i världen är alldeles för tydlig.

Att dessutom försvara rasistiska trakasserier med att det skulle vara någon sorts tradition är ju rent ut sagt ynkligt.

Bättre kan du Fredrik.

När jag ändå är igång så måste jag dessutom passa på att uttrycka min vrede över de djurgårdsidioter som slog sönder en tunnelbanevagn i samband med derbyt i måndags.

 
At 3:06 em, Blogger fredrik said...

Andreas Isaksson kan inte med bästa vilja i världen kallas afrikan och även när han stod i djurgårdens mål kom bananerna. För att det ska vara rasistiska trakasserier måste det rimligen finnas ett rasistiskt uppsåt.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se