Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

torsdag, augusti 30, 2007

Sjukvårdslandstingsrådet Reinfeldt

Man kan inte direkt beskylla de borgerliga alliansen för handlingsförlamning. De nya mer mittenorienterade moderaterna märker vi inte mycket av när det gäller sjukvård och kollektivtrafik här i stockholms läns landsting.

Istället handlar politiken om massiva privatiseringar (inklusive sjukhus) och löften om skattesänkningar. Politiken handlar också om systemförändringar som kommer att öka klassorättvisorna vad gäller folkhälsan.

De rika och friska medborgarna i Täby kommer få mer sjukvård. Sundbybergsborna som lever fem är kortare tid i genomsnitt än Täbyborna kommer få mindre sjukvård. Tack vare det fantastiska Vårdval Stockholm som Alliansen nu sätter i sjön.

Samtidigt har jag under ett halvårs tid förbluffats av att så många journalister kritiklöst har låtit den ytters ansvariga för sjukvården i stockholms län komma undan ALLA obehagliga frågor.

Nu kanske det håller på att ändras. Även borgerliga politiker förtjänar kritisk granskning.

2 Comments:

At 2:43 em, Anonymous Anonym said...

Jag gillar din blogg,och jag hoppas att du fortsätter med den!

 
At 12:32 em, Blogger Dag said...

Tack så mycket. För mig fungerar den som en ventil. När frustrationen över saker å ting blir för mycket, så kan man alltid kasta ner några rader på bloggen. Sen är det väl inte alltid som allt jag skriver är fullständigt genomtänkt och klokt....

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se