Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, oktober 29, 2007

Min väg Mina val

Har precis läst klart Perssons bok "Min väg, Mina val". Till skillnad från Erik Fichtelius dokumentären så är Persson snäll i boken. Inga hårda ord och elaka omdömen om fiender och partikamrater här inte. (vilket kanske inte var väntat). Istället får man följa Perssons väg genom hans liv och genoms hans politiska gärning som partiledare och statsminister.

Det bli väl mycket JAG, JAG, JAG och ganska litet av rörelsen och VI. Vilket är synd och lätt störande i en annan välskriven och spännande politisk historisk betraktelse.

"Jag" misstänker dock att "JAG sjukan" är en åkomma som lätt drabbar alla som håller på med politik.

För den politiskt intresserade så tycker jag att boken är ett måste. Den ger mycket spännande och aktuell bakgrundsteckning kring aktuell svensk politik.

För oss som gillar Göran i grunden så rätar den ju faktiskt ut ett och annat frågetecken kring hur han tänkte.

Bloggtoppen.se