Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

lördag, november 10, 2007

Hur går det i Danmark på tisdag?

Jag måste erkänna att jag varit lite pessimistisk inför utgången av det danska valet nu på tisdag. Inte minst många av mina danska vänner klagar på vad dom tycker ha varit en lam valkampanj hitills, där socialdemokraterna inte lyckats markera tillräckligt tydligt mot Venstre (de danska moderaterna).

Uppenbarligen finns det i alla fall hopp, vilket de senaste opinionsundersökningarna visar. Sen måste man ju säga att den danska valrörelsens spionaffär förbryllar. I det fall det stämmer att (s) ordförande Helle Tornings Smiths närmsta man aktivt har "läckt" uppgifter till Venstre i syfte att skada den tidigare partiordföranden, så har den danska politiken nått ett nytt lågvattenmärke. Frågan är hur de danska väljarna kommer reagera på detta? i värsta fall stannar många hemma vilket i så fall drabbar socialdemokraterna hårdast.

Hur som helst min uppmaning att stödja "min" kandidat i det danska valet kvarstår.

Bloggtoppen.se