Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

fredag, november 02, 2007

Man skulle kunna

göra sig lustig över moderata samlingspartiet. Finns det någon moderat som betalar Tv licens? Är det någon som inte använder svart arbetskraft?

Det tänker jag emellertid inte göra. Jag känner personligen många hederliga moderater som brinner för politik och samhällsfrågor. De har en i mitt tycke i grunden felaktig samhällsuppfattning. Men de är hederliga och rättskaffens människor.

Det trista med den senaste veckans skandaler och med de tidigare är dels att människor i allmänhet måste börja tycka att politiken i allmänhet är korrupt.

Dessutom fördunklas möjlighet att få prata riktig politik. I mitt tycke är det bra när folk mobiliseras mot regeringens djupt orättvisa fördelningspolitik. Det är den som är orsaken till att de bör angripas och det är med rättvisekravet som folk borde mobiliseras.

Taffliga moderatpolitruker som inte gör rätt för sig gör mig bara deprimerad.

Bloggtoppen.se