Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

söndag, december 02, 2007

Först blir jag glad, sen betänksam...

Ser att moderaterna tänker förnya sin sjukvårdspolitik. Det gör mig glad eftersom det inte är oviktigt vilken politik det största borgerliga partiet har för sjukvården. Sen ser jag att det är Felippa Reinfeldt som ska leda gruppen. Då blir jag betänksam.

I Felippa Reinfeldts landsting tycker jag mig inte se särskilt mycket förnyelse..... Sjukvårdspolitiken så här långt i mandatperioden har egentligen bara präglats av tre saker.

- Växande köer i sjukvården.

- Orättvisare fördelning av primärvårdens resurser.

- Massiva privatiseringar av allt som går att privatisera. Nu diskuterar man till och med att bilda ett privatägt landsting i Södertälje som ska över demokratins och politikens roll och ansvar gentemot medborgarna.

Nej i fru Reinfeldts landsting bedrivs det mest klassisk gammal högerpolitik.

Bloggtoppen.se