Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

tisdag, april 22, 2008

KU schenström och jag.

Läser i tidningarna att f.d. statssekreteraren Schenström (M) inte vågar gå till riksdagens konstitutionsutskott. Ynkligt tycker jag. Ulrica Schenström var ju enligt uppgift ytterst ansvarig för regeringens beredskap den där natten hon tillbringade på krogen ihop med en Tv4 journalist. Det är klart att KU borde få tillfälle att ställa frågor till henne om hur och regeringen funderar kring beredskapsläge, säkerhet och krogbesök.

Så farligt är det inte heller att bli förhörd av Ku. Det har jag själv blivit. Den gången jag blev förhörd gällde det uttalanden från Annika Billström om att regeringen hade lovat att hjälpa till med en eventuell finansiering av en nedgrävning av centralbron i Stockholm. Även om jag absolut inte hade någon formell skyldighet att inställa mig hos KU, så föresvävade det mig inte ens att inte gå dit.

Dessutom vittnar det om ren politisk idioti hos Schenström och hennes eventuella rådgivare. Frågan som många ställer sig när hon vägrar att träffa KU är ju vad hon och regeringen har att dölja?

Bloggtoppen.se