Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

måndag, december 08, 2008

S+V+Mp

Idag är jag glad och nöjd. Tror att grunden för det rödgröna samarbetet kommer att visa sig vara en klok investering för framtiden.

Även om tidigare samarbete mellan s+v+mp har fungerat på riksplanet under flera mandatperioder så är det ju ingen hemlighet att det kärvade ordentligt efter valet 2002. Nu formaliseras mer av samarbetet innan vi vinner nästa gång, vilket bör underlätta.

Själv har jag ju mest erfarenhet av samarbete på kommun och landstingsplanet. När det gäller det sistnämnda så måste jag säga att jag är grymt imponerad av såväl vänsterpartiet som miljöpartiet. Båda partierna visade prov på stor mognad och stort politiskt mod när vi sanerade landstingets konkursmässiga ekonomi som moderaterna efterlämnade till oss 2002.

I den uppgörelse som gjordes mellan s+v+mp igår så gläder jag mig särsiklt åt skrivningarna om storstadspolitik och arbete för integration. Det bådar mycket gott.

Bloggtoppen.se