Dag

Landstingspolitiker (s) från Stockholm.

onsdag, maj 27, 2009

GÅ OCH RÖSTA!

Jag tillhör ju inte de stora EU federalisternas skara. Jag tror inte att vi får världsfred när folkstyret flyttar till Bryssel. Jag har svårt för att hålla mig för skratt när Björklund och folkpartisterna på allvar tror att kronan innebär ett hot mot välfärden eller ökad krigsrisk.

Min skepsis till trotts. EU parlamentsvalet är viktigt.

Ifall vi ska kunna undvika att löntagare i olika länder ställs mot varandra i en osund konkurrens om vem som kan jobba billigast så behövs det stärkta radikala krafter i EU parlamentet.

Moderaternas och folkpartisternas vilja att låta sjukvården omfattas av den inre marknadens regler innebär ingenting annat än att de vill låta marknadskrafterna ta makten över sjukvården. Det måste stoppas!

Du och din röst gör skillnad- GÅ OCH RÖSTA!

Bloggtoppen.se